Slechte voornemens - Reisverslag uit Bloemfontein, Zuid-Afrika van bartsaerens - WaarBenJij.nu Slechte voornemens - Reisverslag uit Bloemfontein, Zuid-Afrika van bartsaerens - WaarBenJij.nu

Slechte voornemens

Door: Bart

06 Januari 2013 | Zuid-Afrika, Bloemfontein

Omdat ik niet zo een fan ben van goede voornemens en nogal graag tegendraads doe, had ik voor 2013 enkele slechte voornemens die voorlopig al goed geslaagd zijn.

1) een verkeersboete krijgen
Als toonbeeld van correct rijgedrag, heb ik uiteraard nog nooit een verkeersboete gekregen. Ik ben ook een eco-rij-specialist en in tegenstelling tot wat velen denken, rijmen die twee niet altijd. Het schoolvoorbeeld: een stop-teken. Niets is slechter voor het verbruik dat moeten afremmen, volledig tot stilstand komen, en dan weer optrekken. Als ik van kilometers ver geen auto's zie afkomen, dan geef ik toe dat ik niet volledig tot stilstand kom. Dat was zonder de Bloemfonteinse traffic police gerekend. 1000 rand, nondedju (iets van een 90 euro).

2) mensen de stuipen op het lijf jagen
Er is duidelijk een positieve correlatie tussen de donkerte van de huidskleur en hoe veel schrik mensen van honden hebben. Veel meer dan een hond die er gevaarlijker uitziet dan een chihuahua of een labrador heb je niet nodig. Hoewel die eerste natuurlijk bezwaarlijk een hond kan genoemd worden. Stiekem vind ik het echt wel amusant. Mensen die aan de andere kant van de straat gaan wandelen, mensen die stokstijf blijven staan tot je voorbij bent, mensen die je aankijken alsof je rondloopt met een bazouka, mensen die kreunen of woooow zeggen, noem maar op… Het moet gezegd worden, er is een reële kans dat George je doodkwijlt.

3) Evy vernederen
Kort maar krachtig, 5-0 gewonnen met squash.

• 09 Januari 2013 - 13:13

Jean:

Doe zo verder Bart .. en vooral Evy niet laten winnen ..... ouderwets concept van beleefd zijn ..pfff
    Groetjes van een grijs land (eeeh en kerel ...)
    Nonkel Jean

• 09 Januari 2013 - 22:42