Mr. and Mrs. - Reisverslag uit Bloemfontein, Zuid-Afrika van bartsaerens - WaarBenJij.nu Mr. and Mrs. - Reisverslag uit Bloemfontein, Zuid-Afrika van bartsaerens - WaarBenJij.nu

Mr. and Mrs.

Door: Evy

14 April 2013 | Zuid-Afrika, Bloemfontein

En voila se, onze twee weekjes vakantie met de familie zitten erop. ’t Was geen 1 april grap, en we stonden mijn ouders, Bart zijn ouders, zus, schoonbroer en de drie kinderen die maandagmorgen in Johannesburg op te wachten. Blij weerzien, en ’t was een en al tante Evy en peter Bart wat de klok sloeg! Een zalig uitgestippeld toertje bracht ons van Jo’burg naar Kruger Park waar we drie nachtjes overnachtten in Marloth Park. De Big 5 (olifant, neushoorn, luipaard, buffel, en leeuw) de eerste dag gespot, dag 2 werden we beloond met 2 sheeta’s en 8 extreem zeldzame – met uitsterven bedreigde – exotische vogels. Van de Big 5 naar de muizen! Onze volgende bestemming lag in Pongola aan een groot meer. We logeerden er in een game reserve in een zalige tent, maar hadden enkele kleine huisdiertjes die tot grote paniek, maar vooral een grappig filmke leidden. Van Pongola naar de Drakensbergen... een logement met prachtig uitzicht op die uitgestrekte bergketen. We waagden ons aan een stevig wandeling met Noah als gids. De voorlaatste bestemming lag in Clarens met een bezoek aan het Golden Gate National Park. En we eindigden met de kers op de taart in Bloemfontein uiteraard! Van een shock-toertje door de armere buurten en langs Pelonomi waar ik werk, naar de CUT en het weelderige Waterfront shoppingcentrum. De eerste avond in Bloem werd afgesloten met een legendarische Afrikaanse braai met onze buren, alias ‘Lawaaihoek’. Donderdag 11 april was het dan ONZE dag: we zijn officieel Mr. and Mrs. en hebben ons woord van eeuwige trouw aan elkaar gegeven op Afrikaans grondgebied! Het was een complete verrassing voor onze familie tot het allerlaatste moment, en eerlijk, we hadden een puik uitgestippeld plan! De dag startte met een brunch in Emoya, een privé game reserve zo’n 3 km van ons huisje in Bloem, en werd vervolgd door de ‘sheeta experience’ en een game drive door het park. Omstreeks 14u30 werd onze familie afgedropt op een platform aan een vijver waar de ceremonie ging plaatsvinden... onze smoes ‘we gaan wat champagne halen om de laatste dag af te sluiten’ leverde toch een nogal bedenkelijke blik op bij Joke. Snel in onze trouw-outfit springen, de getuigen en wedding officer oppikken, en daar gingen we dan... het was uniek, fantastisch, ronduit een gedroomde dag... in een vurig rood trouwkleed voor mij, korte broek voor Bart, en allebei op blote voeten.

Evy, ek wil my lewe met jou deel als man en maat op ’n pad wat net ons kan loop in liefde. Ek wil saam met jou na geluk leef en by jou wees wanneer alles goed gaan, ook in donkerder oomblikke van ongeluk. Ek sal my oopmaak vir jou liefde. Ek sal jou respekteer en na jou toe kom vir raad en ondersteuning. Ek wil my geluk en hartseer, suksesse en mislukkings met jou meemaak. Ek sal jou eer en getrou wees aan jou in ons lewe saam solank ons leef. Ek gee jou so my woord van trou en neem jou as wettige vrou.

Bart, ek wil my lewe met jou deel als vrou en maat op ’n pad wat net ons kan loop in liefde. Ek wil saam met jou na geluk leef en by jou wees wanneer alles goed gaan, ook in donkerder oomblikke van ongeluk. Ek sal my oopmaak vir jou liefde. Ek sal jou respekteer en na jou toe kom vir raad en ondersteuning. Ek wil my geluk en hartseer, suksesse en mislukkings met jou meemaak. Ek sal jou eer en getrou wees aan jou in ons lewe saam solank ons leef. Ek gee jou so my woord van trou en neem jou as wettige man.

Een glaasje champagne, hapjes, en diner met de familie werd gevolgd met een feestje met collega’s en vrienden uit Bloem en het bandje van dienst ‘Bahlzak’. En met een houten kop ontwaakten we vrijdagmorgen in onze honeymoon suite... Geen paniek, we beloven jullie een stevig feest in België als we terug in ’t land zijn! Ik heb toevallig op onze trouwdag trouwens ook voor het allereerst mijn maandloon uitbetaald gekregen, dus we kunnen beginnen sparen voor da feestje! Geniet alvast mee met enkele fotokes...

• 21 April 2013 - 10:26

T.B.&nF:

Van harte gefeliciteerd met jullie huwelijk ginder in de wildernis.
    Uw moeder was er blijkbaar niet goed van,want ze was nog maar pas uit het vliegtuig,of ze belde het "groot" nieuws al door.
    We kijken al uit naar het spetterende feest dat je beloofd hebt,hopelijk niet verplicht op blote voeten.
    Gr.van de familie...

• 23 April 2013 - 20:37

Fré:

Amai, zottekes!

Proficiat zeg! We wisten wel dat het er aankwam, maar jullie hebben precies voor een grote verrassing gezorgd.

Dada!
    Fré

• 07 Mei 2013 - 11:19

Jean:

profi profi .. heel mooi koppel .....

• 15 Mei 2013 - 12:47

Anneke:

Helaba, alle gelukwensen aan het mooie, zotte, toffe, supercoole koppel. Jullie hebben dat daar precies mooi gedaan. Uniek gewoonweg... Zalig .... Enjoy van die bruudsweeken ... Tot binnenkort.... Dikke kus Anneke