Thanksgiving in Chicago - Reisverslag uit Chicago, Verenigde Staten van bartsaerens - WaarBenJij.nu Thanksgiving in Chicago - Reisverslag uit Chicago, Verenigde Staten van bartsaerens - WaarBenJij.nu

Thanksgiving in Chicago

Door: Bart

Blijf op de hoogte en volg

29 November 2009 | Verenigde Staten, Chicago

Woensdagochtend ben ik om 6u 's ochtends in nen auto gekropen, om me 13u later in het midwest te bevinden. Ne roadtrip noemen ze dat. Nu heb ik toch weer wat meer van Amerika gezien. Vanuit de beboste bergen van Virginia en West-Virginia, langs idyllische heuvels van Kentucky,
over het grote niks van Idiana tot aan lake Michigan in Illinois. Nog meer dan tervoren besef ik hoeveel natuur er is in de USA, en dat is nu net het probleem denk ik. De Amerikanen zijn zo gewoon aan natuur, dat ze niet beseffen hoe uniek het wel is en dat ze het moeten beschermen. In plaats daarvan zien ze het als een soort vijand, of laat het hen gewoon koud.
West-Virginia is echt prachtig. Het doet mij een beetje denken aan de Ardennen, maar dan met veel hogere heuvels, loofbomen en veel meer en uitgetrektere bossen.
Kentucky was ook mooi, maar op een andere manier. Daar zag je de grote paardenranches met mooie huizen, plaatjes die recht uit een Hollywood film geplukt zijn. Spijtig dat we bijna altijd in de auto zaten en ik niet veel foto's heb kunnen nemen.
Indiana was een beetje een cultuurshock, daar zag ik het echte Amerika. De auto's zijn daar nog groter, de mensen nog dikker, nog meer weg van de beschaafde wereld en nog racistischer.
Van Illinois hebben we enkel Chicago en de suburbs gezien. Een GIGANTISCHE stad, zeker met de suburbs erbij. Een uitgestrekte vlakte vol met typische Amerikaanse wijken en om de twee kilometer een parking om u tegen te zeggen, met enkele mega-ketens erop en een 5-tal fastfood retaurants. Chicago zelf was ronduit indrukwekkend. Beneden in de straten schemert het altijd door al de hoge buildings die voor de zon staan. Het gaf allemaal een soort kunsmatige indruk, net zoals in een Batman film (de laatste zijn daar trouwens deels gefilmd). Ik kan niet wachten om New York te zien.

En dan Thanksgiving... een feestdag die helemaal draait om familie. Meer precies: eten en drinken zoveel je kan en tussendoor in de zetel liggen en naar football kijken, dit alles in het bijzijn van je familie. Wel, het eten en een deel van het drinken is in het bijzijn van de hele familie. De rest van het drinken, het liggen in de zetel en het kijken naar football doe je samen met de mannen, terwijl de vrouwen de afwas doen en nog meer eten maken. Geweldig concept toch, invoeren die handel!

Ik heb drie nachten in de suburbs van Chicago geslapen, bij Zack (een Amerikaan die deze zomer bij de Cats bebasebald heeft). Het was een typisch Amerikaans gezinnetje. De vader (Chief genaamd door de rest van de familie) is de baas in het huis en de moeder is de slavin van dienst. Als ik 's morgens opstond, stond de moeder klaar om mij op mijn wenken te bedienen van al het ongezonds dat een Amerikaans ontbijt te bieden heeft. Heel vriendelijke en gastvrije mensen, maar ik voelde er mij verschrikkelijk ongemakkelijk bij. Ik mocht daar echt geen poot uitsteken.
Vrijdag avond hebben we daar een kampvuurtje gemaakt in de tuin. Op z'n Amerikaans natuurlijk. Men kappe een hoop brandbare dingen, volledig ongestructureerd, op een hoop. Men stelle vast dat dat toch niet zo goed brand als men daar op een willekeurige plaats een stekske aanhoudt, waarna men er zippekes, benzine en andere brandbare dingen opkappe. De skoet in mij werd er ziek van, maar ik heb wijselijk gezwegen.

Ondertussen ben ik trouwen een Inca-expert geworden. In plaats van naar muziek te luisteren tijdens de roadtrip hebben we naar een 14-delige Inca-cursus op CD geluisterd.

Vandaag geniet ik van een rustige zondag in Blacksburg. Mijn roommate is nog niet terug van haar familie, dus is het hier nog rustig en wordt ik niet gestoord door gestesgestoorde kuren. Het is 20 graden buiten (Celcius, jawel). Beetje fietsen, lopen en gitaar spelen. Zalig...

En om af te sluiten een kleine tip voor de luie mensen onder ons. Als je stopt met de auto om een plasje te doen, is het helemaal niet nodig om een boom of struik te zoeken. Verspeel je energie ook niet met het wandelen van 20 m om een bezoekje te brengen aan de WC. Doe gewoon de deur van je auto open en maak een plasje naast de auto. Als je beschikt over een monstertruck ben je volledig beschut door je open deur en de rest van de auto. Enkel de opmerkzame medemens zal iets vermoeden als hij je straal vanonder de deur ziet komen. Maar doe dan gewoon alsof het de normaalste zaak van de wereld is. Vrouwen gebruiken best een plastuit. Succes gegarandeerd!

  • 29 November 2009 - 21:08

    Maarten S:

    Thanksgiving voor een vegetarier? Horrible day of toch niet? Veel plezier nog!

  • 03 December 2009 - 20:22

    Den Ouwe:

    Ja, Ja, ga je die slechte manieren wel kunnen afleren ?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Chicago

Virginia Tech - er even tussenuit

Recente Reisverslagen:

02 April 2010

Dit is het dan, het zit er op...

24 Maart 2010

Belgium, here I come

10 Maart 2010

Spring Break

15 Februari 2010

New York en veel sneeuw

02 Februari 2010

Ne korte

Actief sinds 19 Okt. 2009
Verslag gelezen: 535
Totaal aantal bezoekers 40218

Voorgaande reizen:

27 September 2012 - 31 Augustus 2012

Bart en Evy in Zuid-Afrika

16 November 2009 - 02 April 2010

Virginia Tech - er even tussenuit

Landen bezocht: