New York en veel sneeuw - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van bartsaerens - WaarBenJij.nu New York en veel sneeuw - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van bartsaerens - WaarBenJij.nu

New York en veel sneeuw

Door: Bart

Blijf op de hoogte en volg

15 Februari 2010 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Blacksburg en de rest van de oostkust van de Verenigde Staten liggen er weer volledig wit bij. Het was zelfs de grootste sneeuwstorm sinds 1915 of zo. Dat was twee weken geleden en ondertussen valt er weer vanalles wit uit de lucht.

Stel: er ligt meer dan een halve meter sneeuw en het is onmogelijk om met de auto te rijden. Wat doe je?
1) Je blijft braafjes binnen en wacht een dag of twee tot de sneeuw is geruimd. Scholen zijn dicht en je hoeft niet te gaan werken, dus daar moet je je geen zorgen over maken.
2) Je denkt: sneeuw is maar bevroren water, je trekt je stapschoenen aan en gaat op verkenning.
Het is eigenlijk een beetje een strikvraag, het juiste antwoord is het volgende:
De dag voor de aangekondigde sneeuwstorm raak je volledig in paniek. Je koopt de supermarkt leeg, want wie weet zit je 2 maand vast in je huis. Aangezien je een pickup truck hebt, waag je toch een poging om door de sneeuw te rijden. Hoogstwaarschijnlijk blijf je vast steken op twee meter van je deur. Indien dit niet het geval is (als je sneeuwkettingen hebt, of dubbele wielen achteraan) is er een kans dat je enkele dappere voetgangers tegenkomt, je bekijkt hen alsof ze van een andere planeet komen.

Alsof de goden mij niet graag hebben, moest de gigantische hoeveelheid sneeuw natuurlijk uit de lucht vallen de dag voor ik naar New York moest vertrekken. Ik heb twee dagen gewacht op bussen en dan maar uit pure miserie een auto gehuurd en zelf naar New York gebold. De extra kost moest ik er dan maar bijnemen, maar ondertussen heb ik wel een hoop praktijkervaring slippen met de auto en vrachtwagens ontwijken.

New York, fantastische stad. Zoveel dingen te doen, zoveel dingen te zien. Als je echter met 3 vrouwen op vakantie gaat, is er vooral shoppen te doen en winkels te zien. Tussen al dat creditcard geleegroof heb ik toch de meeste dingen in New York gezien die je moet gezien hebben en de dingen gedaan die je moet gedaan hebben: Central Park, Museum of Natural History, Rockafellar, Wall street, Times Square, Soho, Umpire State Building, Brooklin Bridge, China Town, vrijheidsbeeld, Staten Island, Ground Zero,... We zijn ook naar een comedy club geweest (Dangerfield, de oudste van de wereld) en wat live optredens gezien in cafés. Danzij het shoppen heb ik nu wel een nieuwe outfit. Bovendien heb ik eindelijk een nieuwe jas gekocht (mijn moeder zal content zijn).
De eerste 4 dagen verbleven we in dowtown Harlem in één of ander illegale jeugdherberg. Mijn eerste avond werd er mij al meteen drugs aangeboden door een gigantische neger. Ik heb op mijn gemak een klapke gedaan met die jongen, hij heeft mij naar een drankwinkel geleid en ik heb die jongen een pintje betaald.
De laatste twee dagen zaten we in een hotel op Times Sqaure. Best wel indrukwekkend met al die lichten, maar ongelooflijk druk.
En uiteraard kom je ook in New York bergen Hollanders tegen...

Nu ben ik terug in Blacksburg, klaar om er nog eens 7 weken in te vliegen. Op het programma staat nog één weekendje DC, maar voor de rest gaat er vooral hard gewerkt worden, ook tijdens de weekends.

  • 15 Februari 2010 - 17:50

    Sieglinde:

    een nieuwe outfit???? is het dan uiteindelijk alsnog gelukt u in iets nieuws te krijgen???? mirakels komen dan blijkbaar toch nog af en toe voor ;-)

  • 16 Februari 2010 - 15:58

    Kathleen:

    Wat een avonturen zeg!

  • 22 Februari 2010 - 13:18

    Den Ouwe:

    lees ik alleen over verlof en bezoeken ...
    Ja, op het einde, een beetje werken !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Virginia Tech - er even tussenuit

Recente Reisverslagen:

02 April 2010

Dit is het dan, het zit er op...

24 Maart 2010

Belgium, here I come

10 Maart 2010

Spring Break

15 Februari 2010

New York en veel sneeuw

02 Februari 2010

Ne korte

Actief sinds 19 Okt. 2009
Verslag gelezen: 318
Totaal aantal bezoekers 40144

Voorgaande reizen:

27 September 2012 - 31 Augustus 2012

Bart en Evy in Zuid-Afrika

16 November 2009 - 02 April 2010

Virginia Tech - er even tussenuit

Landen bezocht: